DSB ude efter DBS-domæne

DSB har med PR-virksomheden WaterFall som stråmand forsøgt at købe domænet DBS.dk, som tilhører Danske Baptisters Spejderkorps.

tog

Knap er det afsløret, at DSB står bag klimanetværket Copenhagen Climate Network, før det forlyder, at DSB har forsøgt at erhverve domænet DBS.dk, som tilhører Danske Baptisters Spejderkorps.

Igen er det sket med PR-virksomheden WaterFall som stråmand, men forhandlingerne kørte af sporet.

Hverken DSB eller WaterFall ønsker at kommentere, men eksperterne Thomas Bogie og Jakob S. Velle siger samstemmende, at mange nok indtaster forkert webadresse, og at DSB vil gøre meget for at få mere trafik, som ikke skal være til tiden.

”Det er der såmænd ikke noget odiøst i,” fortsætter Thomas Bogie, ”men med de øvrige historier, som kommer frem, kan den suspenderede underdirektør meget vel blive selskabets banemand, når vi snakker om image.”

/Ritzratsfillijonggonggong

 

14 tanker om "DSB ude efter DBS-domæne"

  1. Donald

    At Aalborg Jernbanebro skulle laves i Polen var gået henover mit hoved. Uha! Det er utroligt dumt, især hvis man ved, at stål-emner bør laves i en radius af 300 km. fra anvendelsesstedet, ellers koster transporten mere end nødvendigt. Der er inflation i transport og dumping af kvalitet. Jeg har iøvrigt ikke noget imod polske arbejdere og synes at der bør laves udveksling og hjælp – men for Guds skyld(!)(og alle danskeres skyld) ikke for at spare og få dårligere kvalitet!

    At den bro blev bestilt i Polen var jeg ikke klar over. Jeg kan ikke forstå at man bliver ved med at søge efter billigere i stedet for at producere bedre kvalitet og mere effektivt herhjemme. Det er nok ikke så simpelt, men overordnet er det den vej DK bør gå.

    Svar
  2. Donald

    Hvad med DSV.dk? Det lyder som det samme, når man hører en, der taler med slappe ‘B’-er.

    Jeg siger også “hørt” til Gowings forslag! Men så vidt jeg ved, uden at være damplokomotiv-fanatiker, så var det en anden slags jernbane, der fungerede under etaten i gamle dag. Der er i København en “Otto Busses Vej” bagom godsbanearealet ved Ingerslevsgade eller Nord for Ørstedsværket, og vedkommende Otto Busse var en begavet ildsjæl, som havde ansvar for damplokomotiver (måske også andet) og som så på tyske og engelske maskiner, bestilte dem, tegnede nogle, der lignede med modifikationer, eller i enkelte tilfælde design baseret på udenlandske modeller, som havde vist deres duelighed.

    Så vidt jeg har forstået er det VKO og før dem nogle S-ministre, som havde taget helt fejl af teknik og marked, da de bestilte ikke-existerende IC4-tog hos det verdensberømte Ansaldo-Breda, der måske også har leveret Metro-togene, som der er mange, der er glade for endnu.

    Svar
    1. Eric

      Tak for Busse-historien. IC-historien er en perlerække af skandaler. Ikke ulig historien om brofaget på Limfjordsbroen, som efter påsejlingen blev lavet åh så billigt i Polen, og hvor nordjyske smede nu er i gang med at udbedre de mange fejl i svejsningerne.

      Svar
  3. Ivan Madsen

    DBS er jo faktisk et cykelmærke, så måske de forsøger at kapre de kunder tilbage der har set lyset i form af at købe en cykel for at nå rettidigt frem 😉

    Svar
    1. Eric

      Det kan man vist roligt sige, men jeg ville såmænd ikke brokke mig, hvis de betalte mig for at skrive om noget andet. 😉

      Svar
  4. Henny Stewart

    Ordblind typosquatting? Var der ikke noget med et abecirkulære en gang? Man skulle iq-testes, og var tallet over 2 cifre, kunne man ikke blive ansat i dsb.

    Svar
    1. Eric

      Ja til det første, det andet kan jeg dårligt tro, medmindre vi taler om den tidligere ledelse, der i hvert fald har virket, som om kvotienten var omvendt proportional med underskuddet på det svenske eventyr.

      Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *