Kulde gør altså noget ved blæren. Den skrumper ind til ærtestørrelse, og så skal det gå hurtigt.
Godt man ikke bor i Murmansk. Tænk, hvor meget ærten ville fylde i tilværelsen.
Kulde gør altså noget ved blæren. Den skrumper ind til ærtestørrelse, og så skal det gå hurtigt.
Godt man ikke bor i Murmansk. Tænk, hvor meget ærten ville fylde i tilværelsen.
Denne vinters snefald har overbevist mig om, at jeg var sindssyg i købsøjeblikket, da jeg købte en hjørnegrund.
Læserne bedes undskylde endnu et indlæg om sne og snerydning, men af terapeutiske årsager skal det skovles ud, før jeg udvikler postafrømmet snesyndrom.
Kl. 5:30 var vi oppe for at rydde fortovet endnu en gang. Helle tog første etape, mens jeg holdt bønnemøde med espressomaskinen. Efter denne kickstart var jeg klar til anden etape.
Vejrudsigten gav cyklen en dag på stald, og jeg spadserede på arbejde kl. 6:58. Turen overbeviste mig om, at flertallet af danske villaejere er blevet sneblinde og derfor ude af stand til at klare deres rydningspligt.
Næsten ingen havde opdaget den ankeldybe sne. Sikkert fordi deres fortove er så korte. Nogle af de sneblindes baghjul havde dog følt sig frem til, at indkørslen skulle ryddes, hvis bilen skulle ud. Jeg fandt hurtigt ud af, at det var sikrest at spadsere på kørebanen.
Jeg kan ikke lade være at tænke på, at mange af de sneblinde må høre til de mange, som støtter lømmelpakken og Ordnung muss sein!
Nå, men man tager ikke skade af at spadsere, og det var rigtig godt at afspadsere, da en kollega tilbød en lift kl. 13:30, før vejene lukkede til. Vi listede af som klimaflygtninge i ly af snefoget. Jeg kom hjem og skovlede ny sne i en time.
Hvorfor købte jeg dog en hjørnegrund? Det må have været sindssyge i købsøjeblikket; men handlen kan næppe gå tilbage nu. Det er snart 19 år siden, og der er sikkert en forældelsesfrist.
Så slog sneskaberen til påny, så sneskraberen igen måtte på arbejde. Det er åbenbart min skæbne, mit skrabelod.
En læser har foreslået, at jeg skulle købe en designer-sneskraber for skattelettelsen, men jeg har sådan set en udmærket skraber. Nej, så hellere en designer-sneplov, hvis de findes.
Frosten har fået fortovet til at bulne og skyde ryg, som havde der været jordskælv. Det ser tosset ud og besværliggør skrabningen, fordi man hele tiden støder ind i fliseforkastninger.
Nu vil jeg stege noget tørsaltet bacon med skrabeæg. En brunch i mit mismods vinter. Bagefter kan man jo ta’ sig en skraber.