Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Smerte for 361 kr. og ubehag for 317

Jeg har lige betalt 361 kr. for smerte og 317 for ubehag. Det var stenen i rugbrødet, som knækkede et hjørne af kindtandsfyldningen, men det kan jeg ikke bevise, så bageren slipper for et sagsanlæg. Denne gang.

Tandlægen spurgte, om jeg ville have hele fyldningen skiftet. Det ville koste 1000 og et eller andet, mens en reparation ville koste 360 kr.

Adspurgt bekræftede hun, at lappeløsningen var tandlægemæssigt forsvarlig, men mindre holdbar. Ærlig talt kunne jeg ikke se det fornuftige i at erstatte ædelt sølv med plastic, som ikke er en skid værd, så jeg valgte lappeløsningen.

Givetvis sødt smilende bag ansigtsmasken spurgte hun så, om det var nødvendigt med bedøvelse?

Når sagkundskaben spørger på den måde, kan man jo kun udlede, at det vil gøre ondt, men det var jo bare et lille hjørne, ikke? Og en smule smerte kan man vel godt klare, ikke?

MEN FOR #!%Z&”*#! OG KRUSTJOF HVOR GJORDE DET ONDT!

Jeg er derfor meget tilfreds med, at jeg valgte lappeløsningen. Tænk, hvis jeg havde købt for over 1000 kroners pinsel!

Mildere vejr og jordskælv i Haiti

Cykelstien var fejet, da jeg skulle hjem fra arbejde. Jeg blev så glad. Ikke mere slingrende cross country, men summende gummi mod sort asfalt.

Jeg var så glad og positiv, at jeg straks gik ud og fjernede det tynde lag creme fra mit eget fortov og genåbnede hullerne i snediget, som kommunens sneplov havde plomberet. Strøede frisk salt i sårene.

Mildere vejr, mildere sind.

Så blev det tid for nyheder. Jordskælv i Haiti. Forfærdeligt. Sne og cykelstier er banaliteter.

Det er vist tid at betænke Læger uden Grænser eller “your favourite charity”, som amerikanerne ynder at sige.

Vi kan gøre en forskel; kampen mod sne og cykelstier for at komme på arbejde er ikke kun motion.

Lys i mørket

Udenfor står himmel og jord i ét, snestormen raser. Et kig ud gennem stuevinduet viser en fantastisk verden og to stearinlys.

Det er ikke billedmanipulation. Stearinlysene på spisebordet spejler sig i ruden i en for billardkugler helt umulig vinkel – det må skyldes brydning i dobbeltglasset. Uden sneen ville der være bælgmørkt.

Lys i mørket

ISO 1600, lukkertid ¼ sek. Kl. 19:25.