Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Min græsplæne er forfængelig og pyntesyg

Forleden var jeg ved frisøren, og så ville græsplænen selvfølgelig også klippes. Den er så forfængelig.

Græs

Hvert forår bliver den grøn af misundelse, og hvert forår får den at vide, at den kan blive klippet hver 5. uge ligesom mig; men plænen er pyntesyg og vil klippes mindst hver fjortende dag.

Jeg har truet med mos og med at trække det længste strå, men lige lidt hjælper det; plænen rejser bare børster i voksende arrigskab, og så bliver den klippet.

I mit stille sind håber jeg, at sommeren bliver lang og tør, så græsplænen visner og får hø-hår. Så vil jeg sidde på terrassen med noget koldt i glasset og hoverende spørge de tørre totter:

“Du vil måske hellere permanentes?”

Reklamer og gratis aviser nej tak

Vores nye “Reklamer og gratis aviser Nej tak” mærkat kom med posten i dag – sammen med en postomdelt reklame i omslag.

På omslaget står:

“Din husstand er tilmeldt ordningen “Ingen reklamer – tak”. Derfor modtager du en del af din post i dette omslag”

Som om et papiromslag får reklamen til at glide lettere ned – som glasur på en pille. Grotesk! Den nye nej tak ordning træder i kraft den 27. april, og jeg er spændt på, om vores nej respekteres.

Jeg er ret sikker på, at postvæsenet vil respektere ordningen, så vi slipper for reklamer i latterlige omslag, der bare øger reklamernes miljøbelastning.

Nej, det spændende er, om man slipper for det ragelse, som distribueres af andre end postvæsenet. Det være sig kirkeblade, telefonbøger, såkaldte “distriktsaviser” og hvad ved jeg.

Det var på tide, at reglerne blev strammet op for papirspam. Nu mangler vi bare at få forbudt telefonspam, så min soufflé ikke kollapser, når nogen vil sælge aviser, børnebøger eller forsikringer midt i den bedste spisetid.