Når man ikke skal ud, ikke skal bo i telt og ikke skal rydde fortov, gør det sådan set ikke noget, at det sner. Det tør vel på et tidspunkt.

Baghaven
Vores snemand rydder og salter fortovet som aftalt, og det er dejligt, når man har 60-70 meter potentiel glidebane.
Katten gasser sig i en radiatoropvarmet vindueskarm. En gang imellem vil han ud, han kan få eksplosive energiudbrud, men han kommer hurtigt ind igen og hilser hjerteligt, som havde han været væk i en uge og ikke 5 minutter. Fodsporene sner hurtigt til.
Solsorten rejser fjerene til en sort dunkugle og pipper højt, når han ser Helle i udestuen. Så får han noget at spise og holder mund, til sulten melder sig igen.
Det er nemt at bilde sig ind, at man er sneet inde, og nyde en lørdag i lænestolen, mens det hvide derude forstærker januarlyset – bare læse aviser og den slags om en verden der er af lave.
Der står fx så meget om, at dit og dat truer velfærden. Det er altid velfærden, der ryger i grøften, når der er økonomisk glatføre. Den må være sværere at styre end alt andet.
Der er sjældent glatføre i Mellemøsten, så vi kan føre krig og bruge 30-40 milliarder på kampfly, som vel sendes til sandblæsning dernede, når vi nu er der alligevel. Man må prioritere.
Desværre er SKAT blevet snydt for 9-10 milliarder, eller hvor meget det nu er. De penge kunne ellers have sikret velfærden i et år for ca. 1200 pensionerede prinsgemaler. Det er ærgerligt, men så er det da held i uheld, at vi kun har én.
Sådan er der så meget. Der er glat derude, men her i lænestolen går det jo meget godt, og med lidt held kan sne og sjap være væk mandag morgen.
/Eric
Det var året, hvor vi fik den regering, de fleste havde frabedt sig. Det var året, hvor Grækenland blev sat under perspektivløs administration af en trojka uden demokratisk mandat. Det var året …