Kufferterne kom hjem

De forsvundne kufferter blev leveret i dag, og alt var intakt – også den flaske Metaxa vi fik som gave på Leros.

Kuffertmærker

I morges kl. 04:52 blev jeg vækket af en SMS, der tikkede ind fra WorldTracer:

”Your items have been received at their destination.”

Hvor informativt. Var destinationen Aalborg, Athen eller Timbukto? Bagagen stod i hvert fald ikke uden for hoveddøren.

Kl. 12:46 blev jeg ringet op af en chauffør, der ville aflevere kufferterne om ca. 10 minutter. Vi aftalte, hvor han skulle stille dem – de skulle jo ikke stå og glane uden for hoveddøren og så i regnvejr.

Mig bekendt er kvarteret ikke kriminelt belastet, men man ved jo aldrig, så jeg tog tidligt fri. Missen skulle ikke stå med det store ansvar, og hvis han hvæssede klør på en kufferttyv, ville vi sikkert være erstatningspligtige.

Kufferterne ventede på det aftalte sted, og alt var intakt. Både missens klør og den flaske Metaxa vi fik som gave på Leros. Den var nu også pakket ind som til en Nordpolsekspedition, men vi ved jo, hvordan de smider med kufferterne i lufthavnene.

På kuffertmærkerne ser det i øvrigt ud til, at Lost & Found’s personale i Athens lufthavn havde ret, da de sagde, at der ikke havde været bagage med flyet.

Det lød uhyrligt, syntes jeg dengang, men på hver kuffert var der to tags med Athen som destination (se billedet ovenfor).

Den til venstre har datoen 29. september og flynummeret OA31, som var det fly, vi var med. Den til højre er dateret den 30. september og har flynummeret OA33 plus teksten ”Rush”.

Af de andre mærker kan jeg se, at bagagen blev sendt fra Athen via København til Aalborg i går, og så har vi altså modtaget den i dag. Systemet har altså virket, da det var gået galt.

Hvorfor kufferterne ikke kom på flyet første gang er helt ubegribeligt. Lufthavnshuset på Leros er ikke større end en nedlagt, dansk landsbystation, og der er så få ansatte, at rollefordelingen burde være klar.

Men man skal aldrig tage noget for givet, så mon ikke vi holder øje næste år?

/Eric

10 tanker om "Kufferterne kom hjem"

1. Pia

Godt I fik kufferterne og indholdet hjem i god behold. Man kan undres over at flasker og lignende, kan overleve den behandling, bagagen får i lufthavnene.

1. Eric

Ja, det gav sjælefred, da kufferterne kom. Når man har set, hvordan de smider med bagagen, er det et under, at kufferterne kan holde – og det gør de heller ikke altid.

Ja, det var en lettelse. Det ville være åh så træls med alternativet. Missen er vist ikke meget værd som kuffertvogter, så godt det ikke blev aktuelt 🙂

2. Jørgen

Jeg har læst alle de sidste indlæg om vejrforandringerne på Leros, bekymringerne om ikke at kunne komme til Athen, kufferterne der ikke blev udleveret pga kuk i Athen og endelige kufferternes hjemkomst. Det er lettere at forestille sig at de var blevet væk i Athen end at de slet ikke blev lastet på flyet på Leros, men sådan var det åbenbart.
    Er sådan en Zorba-storm et normalfænomen på denne årstid i Middelhavet?

1. Eric

Hvordan det kan kikse at få al bagage ombord på et fly under de omstændigheder er mig fortsat en gåde.
      Det er normalt, at vejret i Middelhavsområdet bliver ustadigt i slutningen af september/starten af oktober, men normalt er det vist ikke så voldsomt, at det har cyklonkarakter – ikke så voldsom som cyklonerne der får power fra rejsen over Atlanterhavet eller Stillehavet, men stærk nok til at volde store problemer. Den kom vestfra, lavede ballade i Nordafrika og fik så ny styrke fra havet, før den ramte Grækenland.

3. Ellen

Det er ikke alt, man i virkeligheden ønsker at vide, men det lyder godt nok som lidt af et mysterium, hvordan de kan misse at sende jeres kufferter med fra Leros i første omgang, hvis det er så småt, at I ligefrem kan holde øje med kufferternes færd gennem ‘stationen’.
    Nå. I har fået dem igen, og det er lige nu det vigtigste, men det er bare SÅ irriterende, når det går galt, selv om jeg synes det er værre, når man mister bagagen på vej på ferie, end når man er hjemme igen hos alt sit andet tøj.

1. Eric

Det er virkelig et mysterium, for det var jo ikke kun vores, men AL indtjekket bagage. Man kan nemt holde øje på Leros, man skal bare stille sig sidst i køen ved boarding, så man får det hele med.
      Det er afgjort værre at miste bagagen, når man er på vej på ferie. Skulle det ske igen på Sicilien, hvor jeg sidst ventede to uger, tager jeg afgjort til lufthavnen og henter den selv!