Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Feriens dønninger

Det vælter ind med energiske e-mails, og mødeindkaldelser rammer kalenderen som dartpile kastet i bundter. Folk er tilbage fra ferie.

I går skulle de nok lige vænne sig til tanken og gnave sig gennem mailboksen, men så kom der sandelig også gang i den. Nu skal der ske noget, hu hej hvor det går!

Det er fair nok. Projekterne har ligget underdrejet og ventet på, at mandskabet skulle komme tilbage fra landlov. Nu hiver vi anker og sætter sejl igen.

Der ville da også være noget galt, hvis folk ikke kom fra ferie med ny energi. Jeg er dog ikke fri for at savne den stille ferietid, hvor der var tid til at pudse messing og banke rust uden så mange officerer og passagerer på dækket.

Mens mødeindkaldelserne nu rammer kalenderen som dartpile kastet i bundter, glæder jeg mig derfor over, at det snart er min tur til ferie. I september. Så har feriens tungeste dønninger vel også lagt sig, når jeg kommer tilbage.

Hehe!

 

Er mærkevarer uden mærke bare varer?

På fortovet lå et Pradamærke, som sikkert ubemærket er faldet af en dametaske. Er tasken så en mærkevaretaske eller bare en taske?

PradaJa, man oplever noget og tænker over livet, når man kravler rundt på alle fire og fjerner ukrudt fra fortovet.

Prada er en mærkevare, og tasken har sikkert kostet kvinden mange penge, medmindre den var en gave selvfølgelig. Det kan jo også være sådan en ”forfalsket kopivare”, som de sagde i nyhederne for nylig.

Hvad der så skulle få nogen til at forfalske kopivarer, ved jeg ikke, og mærket ser også mægtig autentisk ud – Milano er stavet rigtigt, og der står ikke Pravda. Det sorte ligner også rigtig glasur og er ikke bare maling.

Måske er der en ulykkelig kvinde derude, for hvem tasken udover mærket har tabt sin værdi. Hvis hun læser dette, kan hun kontakte mig og få mærket igen.

Hvis jeg ikke har hørt noget inden 1. september, er det tænkeligt, at min hustru får en taske i fødselsdagsgave.

 

Efterår i august og vinterferie i september

Efteråret kom tidligt i år, jeg ved ikke, hvad det ligner. Først gør sommeren nationen til vandland, og så pjækker den i august.

RegnskyDet var jo nu, den skulle sige undskyld og rette op på det forsømte, men så render den af pladsen. Så nu sidder jeg i uldtøj på terrassen og føler mig snydt, sådan rigtig augusten.

Svigtende årstider skal ikke hundse med mig. Jeg har taget tæppe på og sidder på min stædige post under halvtagets regntromme. Efteråret skal ikke tro, at det er noget, bare fordi det kommer i utide med kulde, blæst og mere regn.

Skulle man mon købe en terrassevarmer eller en terrassepejs?

Det er godt, vi skal til Grækenland i september. Så kan vi få noget sol og varme; men jeg havde nu ikke forestillet mig, at det skulle være vinterferie.