Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Money down the drain

kloakarbejde
Det startede med en tilstoppet regnvandsbrønd, og nu ligger dele af terrassen og forhaven hen som en slagmark under 1. Verdenskrig.

Det var træls med regnvandsbrønden på terrassen, så jeg ringede til en kloakmester. Der var også et andet afløb (også fra nedløbsrør), som trængte til en større piberenser, end dem jeg bruger.

Nå, men sådan en kloakmester vil have tjek på endestationen, og her tænker jeg på ejendommens samlebrønd, hvorfra tingene løber ud i den vide verden.

Det viste sig, at der var en brønd lidt til venstre for fordøren og 60 cm under terræn. Fra denne kunne de med kamera se, at der er endnu en brønd, og den har de så gravet ned til i dag. Dækslet er hele 80 cm under terræn.

Læs resten

Måske har jeg hjulpet det iranske atomprogram

Håndværkerne har indstillet belejringen for en tid, og nu er der våbenstilstand, til de går løs på udestuen.

Ja, det er bortset fra kloakmesteren, der kommer i morgen, og fyren, der skal fælde de to træer, som er den væsentligste grund til, at kloakmesteren kommer for at se, hvilke afløb der skal renses.

Jeg går helt ind for at bevare regnskoven og den slags, men disse nåletræsbæster har fældet så meget gennem årene, at de nu må lære, at fældning har mere end én betydning.

Der har været nok at se til, og derfor er bloggen blevet skrækkelig forsømt. Der har nu heller ikke været så meget at skrive om, når jeg en sjælden gang havde energi.

Indtil jeg i forgårs fik en høflig mail fra Iran. Fyren præsenterede sig som elektrofidus uddannet på universitetet i Shiraz. Nu har han fået arbejde på et CCGT (combined cycle gas turbine) kraftværk og har fået til opgave at lave en massebalance på turbinen.

Læs resten

Hvordan man får udgifterne til at slå til

Tot savner sin sofakrog

Tot savner sin sofakrog

De nye vinduer er sat i, og det ser godt ud, men der mangler stadig meget, før vi kan lukke døren efter den sidste håndværker i denne omgang.

Der er ikke kommet gardiner op, for sårene i vindueskarmene skal pudses op. Stuen ser nøgen ud med møblerne stuvet sammen i den ene ende, og akustikken er rungende.

Kun en lænestol og et lille bord står fremme som en flytbar oase. Her nød jeg i morges dagens sorte startskud, da katten pludselig gloede på mig gennem et af de nye vinduer.

Mjav!

Han var hoppet op på stilladset, men da jeg åbnede vinduet, så han kunne komme ind, blev fjolset forskrækket og løb om til terrassedøren, som er den normale adgangsvej.

Læs resten