
Solen hænger i blændehøjde, når jeg cykler på arbejde, og trafikken er ferietynd. Nogen er kommet tilbage fra ferie, men der er stadig stille.
Der er af gode grunde ikke så mange møder i ferietiden, og det er rart, når man har flere opgaver end til daglig. Alligevel er der stille, aktivitetsniveauet er på vågeblus.
Det er og har været en pragtfuld sommer, om end det er for varmt at bevæge sig. Regnvejret søndag kom som en forløsning, men der er varmt igen.
Heldigvis støder mit kontor op til kontrolrummet, og der er aircondition. Det går jo ikke, at de mange computere får hedeslag, så produktionen må stoppe.
Min kontorfælle kom fra ferie i går, og det var rart. Så skal jeg ikke lave det, han er bedst til. Det er også godt at have en at ping-ponge med, når noget skal analyseres.
Når jeg kommer hjem, flader jeg bare ud på terrassen. Alt andet er for varmt, og på den måde er det en stille sommer.
Måske er det æbletræets sidste. Barken er frønnet af alderdom, der er døde grene og færre æbler, end der plejer at være. Men hvis træet er lige så gammelt som huset, et det 63 år, og så har det ydet sit, uanset hvad regeringen siger.
I Aalborg er dagens længde aftaget med 1:26, og før vi får set os om, er sommeren slut. Så tager vi til Grækenland, hvor sommeren er mere holdbar.
Indtil da er weekenderne for korte, og hvis nogen gider stifte en folkebevægelse for sommerhelligdage, får den min fulde støtte.
Ikke at jeg tror, den kommer igennem med noget; dertil er folketingets ferie alt for lang.
/Eric