Minimumsforbrug ikke opnået

Det siger en del om mine telefonvaner, at jeg betaler for at snakke for lidt. Gebyret for ikke at sige noget er 7,50 kr. i kvartalet.

Hvert kvartal sender Telmore en mail, hvor der står, at jeg snakker for lidt og ikke har opnået minimumsforbruget på 50 kr. på min mobiltelefon.

Jeg fornemmer klart på tonen, at det er for ringe. Det er i hvert fald ikke noget at være stolt af. Kun tabertyper kan ikke opnå et minimumsforbrug, oser det af.

Jeg skal snakke for mindst 50 kroner, står der spidst, men selvom jeg snakker for lidt, lukker de ikke mit nummer. Jeg slipper nådigt med 7,50 kr. i ikkeopnåetminimumsforbrugsadministrationsgebyr.

Det synes jeg er billigt sluppet, og uden at sige for meget skammer jeg mig ikke spor. Før vi opsagde fastgebyrtelefonen hos TDC, snakkede vi for mindre end 20 kr. og betalte op mod 600 kr. i gebyrer. Hvert kvartal.

Så det er blevet væsentligt billigere ikke at sige noget, og det er ikke så ringe endda.

 

10 thoughts on “Minimumsforbrug ikke opnået

  1. Ellen

    Vi er ellers så glade for duet-konceptet, men jeg bliver mere og mere overbevist om, at vi betaler rigtig mange for mange penge for det. Vi taler for næsten ingenting i telefon – og når jeg endelig taler, er det via et kort, så jeg kan ringe for 7 øre i minuttet til UK.
    Jeg føler mig lidt dum… jeg kunne heller aldrig komme op på minimumstalebeløbet…
    Hvorfor er jeg egentlig så glad for den duetfunktion?
    Jeg skal tænke nyt, skal jeg!

    Svar
    1. Eric Bentzen

      Hvis duetten dur, men er dyr, ender det i mol 😉

      Jeg er SÅ længe om at tage mig sammen i den slags sager, men er nu glad for, at jeg fik gjort noget ved det.

      Svar
  2. Benedicte Reffs

    “Jeg fornemmer klart på tonen at det er for ringe” – Ringetonen???
    Nå, spøg tilside, jeg kan se på kommentarerne, at jeg vist også skal overveje om en fastnetløsning er løsningen her i huset. Tak for det 🙂

    Svar
    1. Eric

      Tonen er overladt til fantasien 😉

      Og ja: Fastnet/kobber er nu for velhavere takket være TDC og de skamløse kapitalfonde, som ejer selskabet. Paradokset er, at den langt dyrere mobiltelefon er billigere pga. færre gribgebyrer.

      Svar
  3. Per

    Også Telmore her – hvad ellers 😉
    Jeg slap dog af med 7,50 kroner gebyret, da jeg fik mobil net på smartphonen 🙂

    Svar
  4. Stegemüller

    Hvor dette pirker til min dårlige samvittighed! Jeg burde se at få ryddet op i mine abonnementer på internet og telefon, for jeg tror helt bestemt, at jeg betaler for meget, og at det kunne gøres meget billigere. Min fastnettelefon er ip-telefoni og koster mig incl. ubegrænset internet med 20 Mb/10 Mb 500 kr. om måneden (bredbånd city). Mobilen er hos 3 og koster 400 kr. om måneden incl. 300 minutter og ubegrænset internetforbrug. Endelig har jeg et Oister-modem til 159 kr. om måneden. Alt dette kunne garanteret samles og gøres billigere, fx kunne min iPhone sikkert fungere som modem og måske ville det være billigere helt at droppe fastnet-abonnementet og bare have mobilen, for reelt taler jeg ikke særlig meget i telefon mere. E-mails har afløst mange telefonsamtaler.

    Jeg kommer nok aldrig ned på 7,50 kr., men det er min fornemmelse, at der kunne være penge at spare.

    Svar
    1. Eric

      Det lyder ganske rigtigt, som om der kan “rationaliseres”. Dit bredbånd er vist i den dyre ende, og hvor mange har brug for 10 Mb uploadhastighed? Til sammenligning er Stofas højeste hastighed 111/11 og koster 450 kr./md. inkl. trådløst modem. Ubegrænset telefoni for 50 kr. mere eller betal efter forbrug. Der er sikkert bedre tilbud derude.
      Modemet lyder pebret, hvis det hører med til bredbåndspakken. Hvis ikke, ville jeg straks gå ud at købe et – tilbagebetalingstiden er til at overse med 159 kr./md. Mobil og internet aner jeg intet om.

      God sparelyst!

      Svar
  5. Henny

    De mails modtager vi også regelmæssigt. Vi synes, det er fundet til pengene og har i øvrigt også fyret fastnettet. Tdc blev ved med at introducere det ene gode tilbud efter det andet til nye kunder, men de kunne ikke finde ud af at belønne kunder, der trofast har betalt ved kasse 1 i over 30 år …

    Men Telmore, som vi altså bruger nu formedelst under 20 kr. pr. måned, ejes også af Tdc, så helt sluppet ud af deres kløer er vi altså ikke.

    Svar
    1. Eric

      Det er rigtigt, at Telmore ejes af TDC, men det gør mig ikke så meget, sålænge prisen og gebyrerne er i orden. TDC’s eget gebyrcirkus og elendige kundeservice er dog gået helt over gevind.

      Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *