Costa stak af fra hospitalet for at opleve musikaften på Taverna Zorba og hilse på vennerne. I pausen spillede han med ”Gypsy King” Jimmy.
I torsdags var der musikaften for stamgæster på Taverna Zorba i Aalborg. En tradition Costa startede, da han drev den græske restaurant Hos Costa, og som nu videreføres af Marius på Taverna Zorba.
Vi havde godt hørt, at Costa er alvorligt syg med lungekræft, men det overraskede os alligevel ikke, da han dukkede op. Han havde rykket droppet ud og var med Birgits hjælp flygtet fra hospitalet. (Overstregningen er en rettelse: Han flygtede uden hendes hjælp – se Birgits kommentar).
Gadekompagniet, som til lejligheden kaldte sig Souvlaki Brothers, spillede nostalgi-rock, og i pausen gik Costa på scenen sammen med en anden gæst, ”Gypsy King” Jimmy. I videoklippet herunder fornemmer man måske Costas karisma og den stemning, som herskede på Hos Costa i gamle dage.
Costa har altid omgivet sig med musikere, fest og farver. Under flugten fra hospitalet glemte han at få brillerne med, men hverken det eller forbindingen om venstre hånd forhindrede ham i at give et nummer.
Eller se den på YouTube
Tak til Marius og familie for en god aften på Taverna Zorba og god bedring til Costa, Matheos Constantinou.
Relateret:
