Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Lidt skvalder om rabalder

Føj for den lede hede! Der har været for varmt denne weekend. Vi har lige orket at gispe, og selv vejrudsigten er et nummer for lummer.

Sol

Jeg har ikke set fjernsyn overhovedet. Varm luft fra politikere er ikke det, jeg trænger til. Det er ikke tid til politik, tak. Og spørg ikke, hvorfor jeg skribler, når jeg pibler.

Ofte kan fornuften rense luften, men ikke i dag. En brise er en lise, men der skal mere til, og forløsningen er heldigvis i anmarch: Tordenvejr og måske skybrud.

Det ser jeg normalt ikke frem til, men i dag gør jeg en undtagelse, og jeg har renset de udendørs afløb. Kloakproblemer sender vi ned til dem, der letsindigt købte hus for foden af bakken.

Ifølge prognosen lyner Thor ned og rammer Aalborg ved et- totiden i nat, og han har passeret (eller næsten), når jeg cykler på arbejde. Perfekt!

/Eric

Den nye plæneklipper og katten der ville med i Brugsen

Da vi spadserede ned til Brugsen for at hente den nye plæneklipper, fulgte katten mjavende med. Så langt, at Helle måtte bære ham hjem igen.

Gardena plæneklipper

Forleden døde plæneklipperen Flymo. Jeg var overbevist om, at det måtte være kablet, så jeg skilte hunstikket ad, men kunne konstatere, at kobbersnøvserne sad, som de skal.

Jeg skilte plæneklipperens tændingsanordning ad, men kunne heller ikke se noget galt her. Ergo måtte elmotoren have givet op af en eller anden grund, som ligger uden for mit kompetenceområde.

Når man ikke har bil, er det smart at få plæneklippere og den slags leveret frem for at hente dem i City-langt-uden-for-byen, så over nettet bestilte vi en Gardena (bedst i test) til levering i Brugsen, og i går gik vi ned med cykeltraileren for at hente kalorius.

Katten fulgte med. Mjavende. Han er en rigtig mordreng – ”Helles misser”. En gang imellem var det, som om han tøvede, men så spurtede han et stykke, til han var på omgangshøjde. Det har han gjort før, men efter et stykke plejer han at stoppe.

Læs resten

Arbejdsweekend

Det næste projekt er renovering af stuen m.m., og i denne weekend flyttede jeg 3 reoler og omkring 14 reolmeter bøger + musikanlæg. Pyh!

Reol

Desværre var det ikke denne reol, der skulle flyttes.

Knap har vi fået nyt køkken med mere, før næste projekt er i støbeskeen, og det er renovering af stue, entre, trappe, repos på 1. sal samt et af værelserne deroppe.

Arkitekten har fået en bruttoliste med alt det, vi gerne vil have lavet, og nu skal han lave et budget for, hvad de forskellige ting vil koste. Bliver det for dyrt, må vi barbere.

Der skal nyt loft op i stuen, nye vindueskarme, vægge m.m. skal repareres og males, og der skal nye tæpper på. Uanset hvordan nettolisten kommer til at se ud, skal stuen ryddes. Fuldstændig.

Der er et par måneder til, men tiden galopperer, så i denne weekend har jeg flyttet reoler plus alt det, der er i underskabene.

Læs resten