Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Tall Ships Races 2015 i Aalborg

Bovspryd

Vi tog på havnen i dag for at se de flotte skibe. Det samme gjorde det halve Jylland, tror jeg. Der var vildt mange mennesker på kajen.

Der er gang i den på havnen i Aalborg og Nørresundby. Der ligger masser af store, flotte sejlskibe, der er boder og telte, fadøl og pølser og larm musik på flere scener.

Kajen er én lang kødpølse, hvor man må sno sig for at komme frem, hvor andre træder ind i din bane, og hvor småhunde bæres i favnen for ikke at blive trampet ned.

Læs resten

Regnvejrsdag

Sikken et vejr! Vejen udenfor er et vandløb, men i det mindste er der ingen allergifremkaldende pollen, og havearbejde er udelukket. Intet er så skidt …

Grillspyd

Der bliver ikke grillet i dag!

I stedet har vi givet den en skalle indenfor som forberedelse til håndværkernes næste indtog. Der skal nye lofter op, males og gøres ved, og i dag fik vi ryddet det lille værelse ovenpå samt lidt mere af stuen.

Arkitekten har givet sit bedste bud på et budget for bruttolisten (= alt det vi gerne vil have lavet), og det ser ikke ud til, at noget skal barberes væk, før arbejdet sendes i udbud.

Blot glemte han at anføre sit eget honorar, men indtil videre regner vi med, at det vil være spiseligt, og fortsætter efter planen. Ellers må planen laves om.

Og apropos regner med, bliver der ikke grillet i dag. Har du i øvrigt prøvet at grille oliven? Når man griller dem, intensiveres smagen.

Solsorten hopper rundt på plænen, forpjusket og våd, men selv i regnvejr skal han finde føde. Helle stiller en skål ud på den overdækkede terrasse. Solsorten spiser gerne kattemad, og i dag er tørkost en luksus.

/Eric

Om grøn vækst og design

Politikerne snakker så meget om vækst. Hvis de vil se konsekvenserne af uhæmmet vækst, kan de bare tage på studietur i min baghave.

Kaprifolie

At rense fortov på denne matrikel er et sisyfosarbejde. Jeg tog en etape i dag og bagefter nogle af lupinerne, der står som klyngebomber af frø, der erobrer verden, hvis man lader stå til.

Jeg fik ikke desarmeret dem alle. Ryggen protesterede, og som god demokrat lyttede jeg og tog hensyn til den svageste. Jeg gik videre til næste prioritet.

Kaprifolie er så køn en blomst, og den vokser i baghaven. Hvor den er kommet fra, og hvornår den slog rod, aner jeg ikke. Den, jeg selv plantede ved husmuren for mere end 20 år siden, er aldrig blevet til noget. Bevares, den lever, men den er et skravl.

Læs resten