Vores nye “Reklamer og gratis aviser Nej tak” mærkat kom med posten i dag – sammen med en postomdelt reklame i omslag.
På omslaget står:
“Din husstand er tilmeldt ordningen “Ingen reklamer – tak”. Derfor modtager du en del af din post i dette omslag”
Som om et papiromslag får reklamen til at glide lettere ned – som glasur på en pille. Grotesk! Den nye nej tak ordning træder i kraft den 27. april, og jeg er spændt på, om vores nej så respekteres.
Jeg er ret sikker på, at postvæsenet vil respektere ordningen, så vi slipper for reklamer i latterlige omslag, der bare øger reklamernes miljøbelastning.
Nej, det spændende er, om man slipper for det ragelse, som distribueres af andre end postvæsenet. Det være sig kirkeblade, telefonbøger, såkaldte “distriktsaviser” og hvad ved jeg.
Det var på tide, at reglerne blev strammet op for papirspam. Nu mangler vi bare at få forbudt telefonspam, så min soufflé ikke kollapser, når nogen vil sælge aviser, børnebøger eller forsikringer midt i den bedste spisetid.
tak omslag og hele lortet og smid d et i nærmeste postkasse – på et eller andet tidspunkt må de vel finde ud af at det her ikke dur!!
lad os nu se med de nye mærker de gl. virkede godt indtil de opfandt det hvide omslag.så var mærkerne reklammer nejtak intet værd længere postvænet kunne bare lægge et omslag udenom med et halvkvædet vise uden på navnet på modtageren manglede, der var kun gade og husnr. etage lejlighedsnr. på
smart måde at omgå 1 aftale om reklammer nejtak på
den er usmagelig vemt og se de finder snart på noget nyt om hvordan de kan omgå reglerne med de nye aftaler.
@Tone
Brokker jeg mig over, at postvæsenet deler reklamerne ud? Jeg troede, at jeg temmelig tydeligt vrissede over det omslag, reklamen er pakket ind i.
Ud over at omslaget er ressourcespild, er formuleringen på omslaget da kosteligt klodset. Der står jo, at jeg får reklamer (i omslag), fordi jeg siger nej tak til reklamer.
Hvorfor i al verden skulle jeg spilde tid og kræfter på at henvende mig til de (ganske mange) skiderikker, som ikke respekterer et nej? Hvis det kunne hjælpe, havde det nok ikke været nødvendigt at vride armen om på dem – og PostDanmark, som har vasket hænder og scoret i én og samme bevægelse.
Hvis du vil brokke dig over reklamerne i omslaget er det ikke PostDanmark, men udsenderen af reklamerne, du skal henvende dig til. De er de meget få der ikke respekterer et “nej tak” klistermærke. PostDanmark deler dem ud fordi de bliver betalt af firmaet for at gøre det – præcis ligesom almindelige breve eller blade/aviser du abonnerer på.