Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Parkering forbudt foran containeren

ContainerContaineren fylder det halve af vejens bredde. Cyklen kan sagtens komme forbi, så jeg er ligeglad, men jeg morer mig over det frække skilt.

Forleden var det fremme, at der i København stilles tusinder af containere, og selvom det gøres uden tilladelse, kan kommunen hverken fjerne dem eller give bøder.

Det fik mig til at tænke på containeren her på villavejen i Aalborg. Bred og mægtig har den stået der i et par uger og fyldt det halve af vejens bredde.

De nye naboer er vist flittige mennesker, for containeren fyldes med sand. Måske graver de ud til svømmebassin eller katakomber i kælderen. Hvad ved jeg.

Min cykel kan sagtens komme forbi, så jeg er ligeglad, og om de har tilladelse eller ej, rager mig også en høstblomst.

Parkering forbudt skiltMen jeg morer mig over skiltet, hvor der står, at parkering foran containeren er forbudt. Selvfølgelig er det træls for vognmanden, hvis han ikke kan hente containeren, men jeg tvivler meget stærkt på, at den gode mand kan forbyde parkering.

Men jeg kan egentlig godt lide frækheden: Smid en container et eller andet sted til gene for trafikken og smæk så et skilt på med ”Parkering forbudt”. Stol på folks autoritetstro!

Den var aldrig gået i Italien, hvor man gerne parkerer i et fodgængerfelt, hvis bare der er plads.

 

Ufrivillig tur i byggemarkedet

Tang

I dag var der ingen vej uden om. Toiletcisternen er en ældre model, og som det ofte går med ældre modeller, havde den fået prostataproblemer.

Et byggemarked er en overflod af værktøj og dimser, som jeg ikke aner, hvad man bruger til, og jeg kan næsten aldrig finde det, jeg skal bruge.

Måske skyldes det, at jeg ikke altid ved præcis, hvad jeg egentlig skal bruge, og spørger jeg en af de travle unge mænd, svarer de på et sprog, jeg ikke forstår.

Læs resten

Det nye pas

Mit nye pas kom med posten i går. I en håndskrevet kuvert fra Rigspolitiet. Det bedste var dog næsten mærkaten på passets bagside.

Det tog kun seks dage at få det nye pas, og det sætter jeg pris på.

Jeg følte mig nemlig sådan lidt statsløs uden, og integrationsministerens pinddoktor kunne jo finde på, at jeg skulle (hovs)assimileres, og det skal jeg ikke nyde noget af.

Det bedste var dog næsten mærkaten med stregkode på passets bagside:

Mærkat på pas

Nogen har tænkt sig om, og det kan jeg godt lide. Tænk, hvis der ikke stod andet end stregkoden. Turde man så fjerne en mærkat fra Rigspolitiet? Ville den kunne holde i 10 år?

Det var i øvrigt en nydelig håndskrift, den på kuverten.