Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Italiensk kagekunst eller det er tanken, der tæller

For nylig fik vi en italiener, Paolo, som ny produktionschef. Forleden ville han give kage på sin fødselsdag. Han er en sympatisk fyr.

Efter morgenmødet trak han en stak engangstallerkner op af en plasticpose og dernæst et fad overtrukket med stanniol.

Alle så til med tilbageholdt åndedræt, for det er jo ikke hver dag, man smager ægte italiensk kagekunst.

Paolo fjernede stanniolen og afslørede – en mixed grøn salat. En vaskeægte insalata mista!

Alle skreg af grin, mens Paolo begravede hovedet i hænderne og jamrede på engelsk:

Nej, nej, nej! Der var to fade i køleskabet, og jeg tog det forkerte!

Men hvad er der egentlig galt med fødselsdagssalat? Det er vel tanken, der tæller – og der var så rigeligt et blad til hver.

En lidt anderledes fødselsdagstale

DannebrogFødselsdagsfesten i Århus i torsdags, som medførte en lidt anstrengende hjemrejse, var et surpriseparty for en kær ven (fra skakkredse), der fyldte 60.

I stedet for at holde tale skiftedes deltagerne fra Nordjylland til at fremsige bogstavrim med de bogstaver, som indgår i fødselarens navn, Per Holst.

Da han nu selv har skrevet noget på Facebook, kan jeg også godt citere lidt. Der var en del hentydninger til hans evner som skakspiller, som kan være vanskelige at forstå for ikke-skakspillere, men flg. uddrag fra ”L-teksten” kræver ikke specialviden:

Læs resten

Hvis nok var nok

De færreste kan få nok. Der er altid et eller andet, de ikke kan få nok af, og så bliver de sure og siger, at nu har de fået nok.

Det er et paradoks.

Derimod er det nok logisk for de fleste, at nogle få har nok, fordi de ikke forærer eller smider nok væk.

Når så mange ikke kan få nok, er det fordi, de bruger mere end nok og smider mere end nok ud.

Hvis nok var nok, var der håb for verden; men siger du sådan, er du en noksagt, for enhver økonom kan fortælle, at samfundet kun fungerer, hvis nok er for lidt.

Det er vel nok mærkeligt.