Kategoriarkiv: Småsnak

Løst og fast om forskellige emner.

Tandeftersyn

Jeg var til det halvårlige tandeftersyn i dag.

Briksen knækker et sted på midten, så jeg ligger udspændt som en fakir over to stole og får ondt i ryggen. Tandlægen og assistenten bærer masker og gummihandsker, som var det med sikkerhed et kirurgisk indgreb. Lampen blænder, så de kunne reklamere med “nye rør”.

Hænder og instrumenter fylder og roder i min normalt så private mundhule. Mundvigene strækkes til det yderste, og kæbemusklerne bliver trætte.

Slamsugeren rammer hele tiden tungen, forelsker sig i mine smagsløg og slipper kun modstræbende med et “schwup!”

Jeg når ikke at tænke på sugemærker, for vandstanden stiger og stiger og aktiverer drøbelens niveaualarm, men jeg kan ikke synke uden at bide sammen om stål og fingre. Kun ved at simulere drukning opnår jeg en kort våbenhvile.

Det værste er næsten lydene, der forstærkes med kraniet som resonansbund: stålets raspende skkkratsch-skkkratsch og ultralyds-renseren, der hviner højfrekvent som en hysterisk moskitosværm.

Endelig hører jeg en fjern stemme sige, at jeg gerne må skylle, og at der ikke var huller. Hun gjorde ellers, hvad hun kunne for at grave nogle.

Jeg er varm og småklam, men pulsen falder, nu det er overstået. Jeg betaler 311 kr. og er lettet over, at det kun varede et kvarter.

/Eric

Hellere taxi end blikkenslagerens servicevogn

Jeg har fået regningen fra blikkenslageren; ham der ikke kunne holde sig fra håndtag.

Fin specificeret regning med fittings, armaturer og det hele. Timelønnen ved man jo er pebret, men 4 timer lyder rimeligt, og han blev jo også våd, fordi han ikke kunne holde fingrene fra håndtaget. Så jeg klager ikke.

Jeg undrer mig dog lidt over parkeringsafgiften. Jeg mener servicevognen til 4 gange 60 kr. plus moms = 300 kr. Mig bekendt er det gratis at parkere uden for vores hus, men hvad skulle udgiften ellers dække?

Næste gang beder jeg nok håndværkeren om at tage en taxi. Man må jo spare, hvor man kan.